Sony wprowadza pełnoklatkowy aparat SLT-A99

Flagowy model z mocowaniem typu A wyposażony w pełnoklatkowy przetwornik obrazu, pionierski system Dual AF i profesjonalne funkcje nagrywania filmów.

 

  • Flagowy aparat oparty na technologii półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology) i wyposażony w nowo opracowany, pełnoklatkowy przetwornik Exmor CMOS o efektywnej rozdzielczości 24,3 megapiksela
  • Pierwszy na świecie pełnoklatkowy aparat1 wyposażony w system Dual AF z 19 czujnikami (w tym 11 krzyżowymi) + 102-polowy system AF (w płaszczyźnie ogniskowej) oraz w nowy system sterowania zakresem AF
  • Bardzo szeroki zakres czułości ? od ISO 50 do 25 600 (przy ustawieniu rozszerzonej czułości) ? i niezwykle mały poziom szumów
  • Zaawansowany tryb zapisu progresywnych filmów Full HD 50p z ciągłością działania automatyki ostrości i profesjonalnymi funkcjami audio
  • Wizjer XGA OLED TruFinder pokrywający 100% klatki
  • Mocny, lekki korpus ze stopu magnezowego, uszczelnienia chroniące przed złymi warunkami atmosferycznymi i zmodernizowany system obsługi Quick Navi Pro

 

W najbliższym czasie do rąk zaawansowanych fotografów trafi nowe narzędzie o potężnych możliwościach, łączące szybkość działania technologii półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology) z potencjałem obrazowania, jakim cechuje się pełnoklatkowy przetwornik obrazu.

Niecierpliwie wyczekiwany model ?99, będący następcą flagowej lustrzanki cyfrowej ?900, to pierwszy aparat Sony z półprzezroczystym lustrem, w którym zastosowano pełnoklatkowy (35mm) przetwornik obrazu.

Aparat ?99, którego solidny korpus zaprojektowano z myślą o pracy w trudnych warunkach, wyznacza nowe standardy obrazowania, twórczych możliwości, ergonomii i niezawodności.

Niezrównana szybkość i jakość obrazowania

Wyróżnikiem modelu ?99 jest nowo opracowany, pełnoklatkowy przetwornik obrazu CMOS Exmor o efektywnej rozdzielczości 24,3 megapiksela. Konstruktorzy aparatu połączyli go z wysoce zaawansowaną wersją procesora obrazu BIONZ, co zagwarantowało niespotykane dotąd parametry obrazu ? zarówno fotograficznego, jak i filmowego.

Do poprawy zdolności rozdzielczej pełnoklatkowego przetwornika przyczynia się nowo opracowany, wielosegmentowy, optyczny filtr dolnoprzepustowy. Szybkie przetwarzanie dużych ilości danych z matrycy Exmor CMOS to domena procesora BIONZ, opartego na nowym układzie scalonym o dużej skali integracji. Za bogate przejścia tonalne i niski poziom szumów w 14-bitowych danych wyjściowych RAW odpowiada ponadto nowy, wydajny algorytm redukcji szumów w poszczególnych strefach.

Zmodernizowany procesor BIONZ pozwolił na zwiększenie maksymalnego poziomu czułości (w trybie rozszerzonej czułości). W rezultacie, zakres dostępnych czułości wynosi obecnie od ISO 50 do 25600 i stanowi odpowiednik 9 stopni przysłony. Dzięki niespotykanej przedtem wydajności procesora, aparat ?99 umożliwia zdjęcia seryjne z szybkością do 6 klatek na sekundę ? lub do 10 klatek na sekundę w trybie zdjęć seryjnych Tele-zoom.

Po raz pierwszy w historii 19-polowy system AF z 11 czujnikami krzyżowymi został uzupełniony wielopolowym czujnikiem AF opartym na wykrywaniu fazy i umieszczonym w płaszczyźnie ogniskowej. Ten dodatkowy czujnik, nałożony na główny przetwornik obrazu, liczy sobie 102 pola ostrości. Powstały w ten sposób unikatowy system Dual AF umożliwia szybkie, dokładne nastawianie ostrości oraz jej śledzenie nawet wówczas, gdy obiekt opuści strefę pokrywaną przez system 19-polowy.

Kolejnym pionierskim rozwiązaniem w aparacie ?99 jest zaawansowany tryb ciągłej automatyki ostrości AF-D, wyjątkowo efektywny przy zdjęciach ruchomych obiektów. 19-polowy system AF dostarcza dokładnych informacji o odległości od obiektu, podczas gdy uzupełniający go 102-polowy czujnik AF oparty na wykrywaniu fazy i umieszczony w płaszczyźnie ogniskowej z łatwością radzi sobie z obiektami, które poruszają się w poprzek kadru.

W momencie w prowadzenia na rynek nowy tryb AF-D będzie współpracował z obiektywami SAL2470Z, SAL2875, SAL50F14, SAL300F28G2, SAL70400G i SAL500F4G. Zgodność z dalszymi obiektywami zostanie zapewniona przez przyszłe aktualizacje wewnętrznego oprogramowania.

Kolejnym ulepszeniem automatyki ostrości jest nowa funkcja sterowania zakresem AF, służąca do definiowania zakresu odległości rozpoznawanych przez system AF. Znacznie ułatwi ona na przykład nastawianie ostrości na zmagania sportowe podczas zdjęć przez siatkę.

Dla filmowców

Model ?99 dziedziczy ?kinowe DNA? profesjonalnych kamer kinowych i zaawansowanych kamer wideo firmy Sony. Niezrównana zdolność rozdzielcza i czułość pełnoklatkowej matrycy idzie więc w parze z zaawansowanymi funkcjami, zoptymalizowanymi pod kątem profesjonalnych produkcji wideo.

SLT-A99, akcesoria do filmowania

Zawodowych filmowców zainteresuje z pewnością możliwość nagrywania filmów w progresywnym formacie Full HD 50p/25p (z możliwością przełączenia na 60p/24p), zgodnym ze specyfikacją AVCHD 2.0. O płynne, ciągłe śledzenie ostrości przy filmowaniu ruchomych obiektów zadba ciągła automatyka ostrości, wprowadzona po raz pierwszy w modelu ?77. Warto również wspomnieć o kilku innych rozwiązaniach ułatwiających filmowanie, takich jak reprodukcja sygnału wideo w czasie rzeczywistym przez łącze HDMI czy ciągłość zapisu przy wykorzystaniu obu gniazd na karty pamięci.

Aby maksymalnie ułatwić nagrywanie filmów, konstruktorzy umieścili z przodu aparatu nowy, cicho działający element sterujący, będący połączeniem pokrętła sterującego z przyciskiem. Można go używać do płynnego, bezgłośnego nastawiania ekspozycji, czułości ISO, sposobu pomiaru jasności, czasu migawki, przysłony i poziomów nagrywania dźwięku. Nowy, oferowany oddzielnie uchwyt do zdjęć w układzie pionowym VG-C99AM (opisany w dalszej części) pozwala na zainstalowanie trzech akumulatorów ? i na trzykrotne zwiększenie czasu pracy. Użytkownik może nawet wymieniać akumulatory ?w locie?, bez zatrzymywania nagrywania.

SLT-A99, pokrętło wspomagające filmowanie

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom zawodowych wideofilmowców, znacznie rozszerzono możliwości związane z dźwiękiem. Aparat umożliwia wyświetlanie poziomu dźwięku i regulację poziomów nagrywania. Jest także wyposażony w gniazdo słuchawkowe, które umożliwia dokładne kontrolowanie dźwięku na planie. Oferowany oddzielnie zestaw adaptera XLR-K1M zawiera ponadto monofoniczny mikrofon kierunkowy o wysokiej jakości oraz pozwala na podłączanie urządzeń z profesjonalnymi złączami XLR (Cannon).

Znakomita wygoda obsługi dla wymagających fotografików

Szczegółowy podgląd ujęcia umożliwia wizjer XGA OLED Tru-Finder. Obraz w wizjerze pokrywa 100% klatki i odznacza się wyjątkową jasnością, kontrastem, czystością i rozdzielczością.

Podgląd pełnego kadru na całym ekranie uzyskuje się nawet przy korzystaniu z obiektywów DT, przeznaczonych do współpracy z aparatami z matrycą o rozmiarze APS-C. Korekta kąta widzenia następuje automatycznie i dotyczy zarówno zapisu, jak i wyświetlania obrazu.

SLT-A99, wizjer elektroniczny

Uzupełnieniem wizjera Tru-Finder jest trójprzegubowy wyświetlacz XtraFine LCD o rozdzielczości 1,229 mln punktów (odpowiednik VGA). Zastosowana w nim technologia WhiteMagic? zwiększa czytelność ekranu w plenerze.

Mimo swych profesjonalnych parametrów i możliwości, aparat ?99 jest najlżejszym na świecie1 aparatem cyfrowym z wymiennymi obiektywami wyposażonym w pełnoklatkowy przetwornik obrazu. Wynoszącą zaledwie 733 g wagę korpusu (bez obiektywu i akumulatora) uzyskano dzięki zastosowaniu technologii półprzezroczystego lustra (Translucent Mirror Technology) oraz korpusu ze stopu magnezu, łączącego lekkość z dużą wytrzymałością.

Korpus aparatu uszczelniono tak, by zapewnić ochronę przed pyłem i wilgocią w niesprzyjających warunkach pogodowych. Z myślą o wieloletnim, bezproblemowym użytkowaniu zastosowano także wzmocnione przyciski i elementy sterujące. O niezawodności aparatu dobitnie świadczy również zmodernizowany, obliczony na około 200000 cykli blok migawki, którego wytrzymałość potwierdziły testy.

W trosce o wygodę i efektywność pracy poprawiono także ergonomię aparatu. Na nowo zaprojektowano uchwyt i zróżnicowano kształty przełączników i przycisków, by umożliwić ich dotykowe rozpoznawanie ? bez odrywania wzroku od ujęcia. Do nowości należy też blokada pokrętła trybu ekspozycji, zapobiegająca przypadkowej zmianie położenia.

Dzięki nowemu systemowi obsługi QuickNavi Pro, stanowiącemu rozwinięcie rozwiązań z uznanych modeli ?700 i ?900, użytkownik może szybko i intuicyjne zmieniać parametry ujęcia, używając do tego tylko jednej ręki.

Aparat można także obsługiwać zdalnie, z podłączonego komputera. Dostępne są wówczas takie funkcje, jak przełączanie między trybami fotografii/filmu i automatyczne przesyłanie zdjęć z aparatu do komputera, usprawniające pracę w warunkach studyjnych.

Nowy obiektyw i akcesoria dla zawodowców

SLT-A99, SAL300F28G2

Pełnoklatkowy aparat ?99 będzie znakomicie współpracował z nowym obiektywem 300mm F2,8 G SSM II (SAL300F28G2). Ten jasny superteleobiektyw, przeznaczony do zaawansowanej fotografii sportowej i przyrodniczej, różni się od swojego poprzednika znacznie udoskonaloną optyką i wygodniejszą obsługą. Powierzchnie elementów optycznych pokryto opracowaną przez Sony powłoką Nano AR. W rezultacie, dzięki osłabieniu refleksów światła i tzw. duszków osiągnięto lepszy kontrast i głębszą czerń. W uzyskaniu nieskazitelnych fotografii i filmów HD pomaga także nowy układ napędowy o dużej skali integracji. Zwiększa on szybkość i dokładność działania automatyki ostrości, w tym śledzenia ostrości. Obiektyw ma odporną na kurz i wilgoć konstrukcję i doskonale nadaje się do użytku w plenerze, przy pracy nad najtrudniejszymi nawet zleceniami.

Aktualnie trwają również prace nad nowym, jasnym obiektywem stałoogniskowym Carl Zeiss z mocowaniem typu A: Planar T* 50mm F1,4 ZA SSM. Obiektyw ten, zoptymalizowany pod kątem współpracy z pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu, pojawi się wiosną 2013r.

Wraz z aparatem ?99 w ofercie Sony pojawił się także nowy uchwyt do zdjęć w układzie pionowym VG-C99AM. Pozwala on między innymi na instalowanie i wymienianie trzech akumulatorów (wliczając w to akumulator w samym korpusie). Ten odporny na pył i wilgoć uchwyt będzie cennym dodatkiem podczas długich sesji zdjęciowych w atelier lub w plenerze.

HVL-F60M to najbardziej zaawansowana w gamie lampa błyskowa o dużej mocy (liczba przewodnia 60, w metrach, przy ISO 100), która dzięki wbudowanej diodzie LED może znaleźć wiele twórczych zastosowań przy fotografowaniu i nagrywaniu filmów. Urządzenie pozwala na sterowanie względną mocą błysku w trybie bezprzewodowym i jest wyposażone w system szybkiego przemieszczania głowicy Quick Shift Bounce. Żądane ustawienia można szybko wybrać przy użyciu intuicyjnego systemu obsługi QuickNavi. Odporna na pył i wilgoć lampa jest dostarczana w komplecie z nasadką rozpraszającą do fotografii i z filtrem barwnym do użytku z oświetleniem LED. Idealnie nadaje się do modelu ?99 oraz innych aparatów z nową stopką Multi Interface; można jej również używać na aparatach wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą, po zamontowaniu na dostarczonym adapterze stopki ADP-AMA.

Lampa pierścieniowa HVL-RL1, przeznaczona do użytku na obiektywach o średnicy 49 lub 55mm, umożliwia efektywne oświetlanie diodami LED małych obiektów, szczególnie w makrofotografii. Natężenie wytwarzanego przez nią światła ? około 700luksów/0,3m ? jest w przybliżeniu czterokrotnie większe niż w poprzednim modelu. Dokładną kontrolę nad twórczymi efektami oświetlenia gwarantuje bezstopniowa regulacja jasności. Użytkownik może wybrać tryb bezcieniowego oświetlania obiektu pełnym pierścieniem lub włączyć tylko wybraną połowę pierścienia, by podkreślić przestrzenny charakter fotografowanego przedmiotu grą świateł i cieni. Do użycia lampy pierścieniowej na obiektywach SAL30M28 i SAL50F18 niezbędny jest sprzedawany oddzielnie adapter do lampy makro FA-MA1AM. Lampa HVL-RL1 pasuje do stopki Multi Interface aparatu ?99, ale można jej również używać na aparatach ze stopką z automatyczną blokadą, po zamontowaniu dostarczonego adaptera stopki ADP-AMA.

Nowy zestaw adaptera XLR (XLR-K1M) pozwala uzyskać jakość dźwięku na miarę profesjonalnych produkcji filmowych. Jest wyposażony w dwa gniazda XLR (Cannon), które pozwalają na łączenie aparatu ?99 z profesjonalnymi mikrofonami i konsoletami. Dodatkową uniwersalność zapewnia przełącznik wejścia MIC/LINE i niezależne regulatory poziomu dźwięku w poszczególnych kanałach. W skład zestawu wchodzi monofoniczny mikrofon kierunkowy ECM-XM1, który można jednak zastąpić szerokim wachlarzem urządzeń profesjonalnych. Aby połączyć adapter XLR-K1M z aparatem ?99, trzeba dodatkowo nabyć specjalny uchwyt.

SLT-A99, MDR-1R, XLR

Chcąc bezprzewodowo wyzwalać migawkę aparatu lub włączać/zatrzymywać nagrywanie filmu, można skorzystać z pilota RMT-DSLR2. Poza modelem ?99 steruje on aparatami ? z mocowaniami typu A i typu E, wyposażonymi w czujnik zdalnego sterowania.

Plecak LCS-BP3 to propozycja dla wymagających, zawodowych fotografów, którzy niejednokrotnie noszą ze sobą wiele kilogramów sprzętu. Dzięki znacznej pojemności mieści się w nim korpus aparatu ?99 z uchwytem do zdjęć w układzie pionowym i z założonym teleobiektywem zmiennoogniskowym, a ponadto 3-4 dodatkowe obiektywy, akcesoria i laptop z ekranem 15,5″.

Nowy adapter ADP-MAA pozwala na użycie akcesoriów do stopki z automatyczną blokadą na aparatach ze stopką Multi Interface2. Adapter ADP-AMA pełni natomiast funkcję odwrotną: zapewnia współpracę akcesoriów do stopki Multi Interface z aparatami wyposażonymi w stopkę z automatyczną blokadą.

Półsztywny ochraniacz ekranu PCK-LM14 chroni ekran LCD przed kurzem i porysowaniem. Razem z nim dostarczany jest osobny ochraniacz górnego wyświetlacza.

Więcej informacji o obiektywach i akcesoriach do aparatu ?99 można znaleźć pod adresemhttp://www.sony.pl/hub/lustrzanka-cyfrowa-slt/akcesoria

Nowa karta pamięci Sony SDXC UHS-I SF-64UX (64GB) współpracuje z szybkim łączem UHS-I i umożliwia odczyt danych z prędkością do 94MB/s, a zapis z prędkością do 43MB/s. Doskonale sprawdza się przy wykonywaniu aparatem ?99 serii zdjęć. Pozwala także na szybkie przesyłanie dużych obrazów RAW i plików z filmami do komputera.

Dla zapewnienia wysokich poziomów niezawodności i spójności danych, nowe karty zostały poddane przez Sony rygorystycznym testom. Są ponadto wodoodporne i przystosowane do pracy w szerokim zakresie temperatur. W razie gdyby doszło do przypadkowego skasowania zdjęć i filmów, w ich odzyskaniu pomoże opracowane przez Sony oprogramowanie File Rescue*. (*Oprogramowanie to jest oferowane nabywcom kart pamięci i pamięci przenośnych Sony. Można je pobrać za darmo, wchodząc na www.sony.net/memorycard).

Nowy, pełnoklatkowy aparat Sony z półprzezroczystym lustrem ?99 będzie dostępny w Europie od pierwszych dni listopada 2012r.

1Wśród aparatów cyfrowych z wymiennymi obiektywami i pełnoklatkowym przetwornikiem obrazu (stan na 12 września 2012r.). Na podstawie badań przeprowadzonych wewnętrznie przez Sony.

2Aparat ?99 jest wyposażony w nowo opracowaną przez Sony stopkę Multi Interface. Pozwala ona na podłączanie i zasilanie różnych akcesoriów do fotografowania i nagrywania filmów, takich jak lampy błyskowe i mikrofony. Współpracuje ponadto z akcesoriami Sony ze stopką zgodną z normą ISO 518. Stopka Multi Interface została opracowana jako zunifikowane rozwiązanie do różnych urządzeń obrazujących Sony ? aparatów cyfrowych, cyfrowych kamer wideo i aparatów z wymiennymi obiektywami ? w celu zapewnienia lepszej współpracy akcesoriów i większej wygody użytkowania.

? Koniec ?

Dane techniczne: SLT-A99

 

Dane ogólne Typ aparatu Aparat cyfrowy z wymiennymi obiektywami
Współpraca z obiektywami Obiektywy Sony z mocowaniem A, sprawdzone działanie z obiektywami Minolta i Konica Minolta
Przetwornik obrazu Typ Pełnoklatkowy (35,8 x 23,9 mm) przetwornik obrazu Exmor CMOS
Liczba pikseli (efektywnie) Około 24,3 megapiksela
Liczba pikseli (całkowita) Około 24,7 megapiksela
Współczynnik kształtu przetwornika obrazu 3:2
Filtr barw Barwy podstawowe: R, G, B
System ochrony przed kurzem Powłoka antystatyczna na filtrze dolnoprzepustowym i mechanizm przemieszczania przetwornika obrazu
System zapisu (fotografie) Format nagrywania JPEG (DCF 2.0, Exif 2.3, zgodność z MPF Baseline), RAW (format Sony ARW 2.3), RAW + JPEG
Rozmiar obrazu (w pikselach) [3:2] Pełna klatka 35 mm L: 6000 x 4000 (24M), M: 3936 x 2624 (10M), S: 2640 x 1760 (4,6M)
APS-C L: 3936 x 2624 (10M), M: 2640 x 1760 (4,6M), S: 1728 x 1152 (2,0M)
Rozmiar obrazu (w pikselach) [16:9] Pełna klatka 35 mm L: 6000 x 3376 (20M), M: 3936 x 2216 (8,7M), S: 2640 x 1488 (3,9M)
APS-C L: 3936 x 2216 (8,7M), M: 2640 x 1488 (3,9M), S: 1728 x 976 (1,7M)
Rozmiar obrazu (w pikselach) [Panorama] Szeroka: pozioma 12 416 x 1856 (23M), pionowa 5536 x 2160 (12M); Standard: pozioma 8192 x 1856 (15M), pionowa 3872 x 2160 (8,4M)
Tryby jakości obrazu RAW (14 bitów), RAW+JPEG, JPEG Extra fine,

JPEG Fine, JPEG Standard

Efekty w obrazie 11 rodzajów (15 odmian): posteryzacja (kolor), posteryzacja (cz.-b.), kolor pop, zdjęcie retro, częściowy kolor (R), częściowy kolor (G), częściowy kolor (B), częściowy kolor (Y), obraz czarno-biały o dużym kontraście, zabawkowy aparat, high-key: miękki, miękka ostrość, malowidło HDR, obraz czarno-biały o bogatej gradacji, miniatura
Style twórcze Standardowy, żywy, neutralny, czysty, głęboki, jasny, portret, krajobraz, zachód słońca, scena nocna, jesienne liście, czarno-biały, sepia
(kontrast (?3 do +3), nasycenie barw (?3 do +3), ostrość (?3 do +3))
Funkcje zakresu dynamicznego Wyłączone, DRO (automatyka/poziom (1-5)), automatyka HDR (automatyczne zmiany ekspozycji, nastawianie zmian ekspozycji: od 1 EV do 6 EV z krokiem 1,0 EV)
Przestrzeń barw sRGB, Adobe RGB
System zapisu (film) Format nagrywania AVCHD 2.0 (progresywny), AVCHD, MP4
Kompresja filmu Zgodność z AVCHD 2.0 / MPEG-4 AVC (H.264)
Format nagrywania dźwięku Dolby? Digital (AC-3) / MPEG-4 AAC-LC, 2 kanały
System zapisu filmu (AVCHD) 1920 x 1080 (60p, 28M, PS) Około 28 Mb/s (maks. przepływność)
1920 x 1080 (50p, 28M, PS) Około 28 Mb/s (maks. przepływność)
1920 x 1080 (60i, 24M, FX) Około 24 Mb/s (maks. przepływność)
1920 x 1080 (50i, 24M, FX) Około 24 Mb/s (maks. przepływność)
1920 x 1080 (60i, 17M, FH) Około 17 Mb/s (przeciętna przepływność)
1920 x 1080 (50i, 17M, FH) Około 17 Mb/s (przeciętna przepływność)
1920 x 1080 (24p, 24M, FX) Około 24 Mb/s (maks. przepływność)
1920 x 1080 (25p, 24M, FX) Około 24 Mb/s (maks. przepływność)
1920 x 1080 (24p, 17M, FH) Około 17 Mb/s (przeciętna przepływność)
1920 x 1080 (25p, 17M, FH) Około 17 Mb/s (przeciętna przepływność)
System zapisu filmu (AVC MP4) 1440 x 1080 (30 kl./s) Około 12 Mb/s (przeciętna przepływność)
1440 x 1080 (25 kl./s) Około 12 Mb/s (przeciętna przepływność)
VGA (640 x 480, 30 kl./s) Około 3 Mb/s (przeciętna przepływność)
VGA (640 x 480, 25 kl./s) Około 3 Mb/s (przeciętna przepływność)
Funkcje związane z filmami Wyświetlanie poziomu dźwięku, regulacja poziomu nagrywania dźwięku, przełączanie PAL/NTSC, długość śledzenia AF, automatyczne wydłużanie czasu otwarcia migawki, wyświetlanie informacji HDMI
System nagrywania GPS Tak
Nośniki Memory Stick PRO Duo, Memory Stick PRO-HG Duo, SD, SDHC
(zgodne z UHS-I),SDXC (zgodne z UHS-I)
Redukcja szumów Przy długich czasach ekspozycji: włączanie/wyłączanie, dostępna przy czasach migawki dłuższych niż 1 s
Przy dużych czułościach ISO: normalna/słaba/wyłączona
Tryb zapisu na dwóch kartach pamięci Zapis równoczesny (fotografie), zapis równoczesny (filmy), zapis równoczesny (fotografie/filmy), sortowanie (JPEG/RAW), sortowanie (fotografie/filmy), kopiowanie
Wieloklatkowa redukcja szumów Automatyka / ISO 100 do 51 200
Balans bieli Tryby Automatyczny, światło dzienne, cień, chmury, żarówki, świetlówki

<ciepła biel, zimna biel, biel dzienna, światło dzienne>, lampa błyskowa, temperatura barwowa <od 2500 do 9900 K>, filtr <G7 do M7/A7 do B7>, własny <3>

Mikrokorekty automatycznego balansu bieli Tak <G7 do M7 (15 stopni), A7 do B7 (15 stopni)>
Bracketing 3 klatki, do wyboru poziom H/L
System nastawiania ostrości Typ Autofokus z wykrywaniem fazy TTL
Czujnik ostrości Czujnik 1: liniowe czujniki CCD
Czujnik 2: czujniki wykrywania fazy w płaszczyźnie ogniskowej
Pola ostrości*1 Czujnik 1: 19 pól (11 pól krzyżowych)
Czujnik 2: 102 pola wspomagające
Zakres czułości Czujnik 1: -1 do 18 EV (przy odpowiedniku ISO 100, z założonym obiektywem F2,8)
Tryb ostrości DMF (bezpośrednia ręczna regulacja ostrości), ręczny
Tryby AF*1 Pojedynczy AF (AF-S), automatyczny AF (AF-A), ciągły AF (AF-C), ciągły AF ze wspomaganiem mapą głębi (AF-D)
Strefa wyznaczania ostrości Szeroka (automatyczna, 19 pól), strefowa, punktowa, lokalna
Śledzenie obiektu Tak
Inne cechy Przewidywanie ostrości (AF-A, AF-C, AF-D), blokada ostrości, włączona automatyka ostrości, czujnik zbliżenia oka Eye-start AF
Światło wspomagające autofokus Wbudowana dioda LED
Zasięg światła wspomagającego AF Od ok. 1 do 7 m
Sterowanie zakresem AF Tak
Mikrokorekty AF Tak
Sterowanie ekspozycją Typ pomiaru Pomiar z wykorzystaniem 1200 stref
Czujnik pomiarowy Przetwornik Exmor CMOS
Zakres czułości pomiaru -2 EV do 17 EV (przy odpowiedniku ISO 100, dla obiektywu F1,4)
Tryby Wielosegmentowy, centralnie ważony, punktowy
Tryby ekspozycji AUTO (iAUTO, zaawansowana automatyka), zaprogramowana automatyka ekspozycji (P),preselekcja przysłony (A), preselekcja czasu ekspozycji (S), ręczny (M), wybór sceny, panorama, tele-zoom, priorytet zdjęć seryjnych, film (w trybie ręcznego nastawiania ostrości możliwość wyboru zaprogramowanej automatyki ekspozycji (P), preselekcji przysłony (A), preselekcji czasu ekspozycji (S), trybu ręcznego (M))
Tryby tematyczne Portret, krajobraz, makrofotografia, sport, zachód słońca, portret nocą, scena nocna, zdjęcia z ręki o zmierzchu
Kompensacja ekspozycji ?-5,0 EV (do wyboru krok 1/3 EV i 1/2 EV)
Bracketing Ciągły, pojedynczy, z krokiem 1/3 EV, 1/2 EV, 2/3 EV, 2,0 EV, 3,0 EV, 3/5 klatek (2,0 EV, 3,0 EV: tylko 3 klatki)
Pamięć ekspozycji (AE Lock) Dostępna za pośrednictwem przycisku pamięci AE. Pamięć AE włącza się także po zablokowaniu ostrości w wielosegmentowym trybie pomiaru.
Czułość ISO (zalecany wskaźnik naświetlenia) Fotografie: odpowiednik ISO 100 ? 25 600 (co 1/3 EV), (wartości ISO od ISO 50 wzwyż można nastawiać jako rozszerzony zakres ISO), automatyczna (ISO 100 ? 6400, możliwość wyboru górnej/dolnej granicy)
Filmy: odpowiednik ISO 100 ? 6400 (co 1/3 EV), automatyczna (odpowiednik ISO 100 ? 3200)
Wizjer Typ Wizjer elektroniczny 1,3 cm (typ 0,5″), kolorowy
Liczba punktów 2 359 296 punktów
Regulacja jasności Automatyczna/ręczna (3 ustawienia od -1 do +1)
Regulacja temperatury barw Ręczna (5 ustawień)
Pokrycie kadru 100%
Powiększenie Około 0,71x (obiektyw 50 mm nastawiony na nieskończoność, -1m-1)
Korekcja dioptryczna -4,0 do +3,0 m-1
Odległość od oka Około 27 mm od soczewki wizjera; 22 mm od ramki wizjera przy -1 dioptrii (norma Camera & Imaging Products Association)
Zawartość wyświetlacza Wyświetlacz graficzny, wyświetlanie wszystkich informacji, brak informacji, poziomnica cyfrowa, histogram
Ekran LCD Typ 7,5 cm (3,0″), TFT
Liczba punktów (całkowita) 1 228 800
Regulacja jasności Automatyczna, ręczna (5 ustawień od -2 do +2)

Tryb słonecznej pogody

Regulacja kąta Kąt nachylenia: 140° w górę / 180° w dół
Kąt obrotu: 180° zgodnie z ruchem wskazówek zegara / 90° przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
Zawartość wyświetlacza Wyświetlacz graficzny, wyświetlanie wszystkich informacji, brak informacji, poziomnica cyfrowa, histogram, informacje o zdjęciu do wyświetlenia w wizjerze
System obsługi Quick Navi Tak (Quick Navi Pro)
Sprawdzanie ostrości Tak: powiększanie obrazu przy nastawianiu ostrości
(pełna klatka 35 mm: 5,9x, 11,7x; APS-C: 3,8x, 7,7x)
Peaking (wyróżnianie ostro ujmowanych fragmentów przy ręcznym nastawianiu ostrości) Tak (poziom: duży/średni/mały/wył., kolor: biały/czerwony/żółty)
Panel LCD Górny panel Tak
Rozpoznawanie twarzy Tryby Włączone / włączone (rejestracja twarzy) / wyłączone
Rejestracja twarzy / Wybieranie twarzy Tak
Maks. liczba wykrywanych twarzy 8
Automatyczne komponowanie autoportretów Fotografie Tak
Inne cechy Pomoc ekranowa, zegar, ustawienie, ustawienie strefy,

tryb wystawy sklepowej, zgodność z Eye-Fi *2

Clear Image Zoom Fotografie Około 2x
Zoom cyfrowy (Digital Zoom) Inteligentny zoom (fotografie) M: około 1,5x, S: około 2,3x
Zoom cyfrowy (fotografie/filmy) Około 4x
Zoom cyfrowy (filmy) Około 4x
Inteligentny telekonwerter Inteligentny telekonwerter Około 1,4x / 2x
Migawka Typ Sterowana elektronicznie, o przebiegu pionowym, szczelinowa
Czas otwarcia migawki Fotografie: od 1/8000 do 30 s i B
Filmy: 1/8000 do 1/4 (co 1/3 EV), do 1/60 w trybie AUTO (do 1/25 w trybie Auto Slow Shutter)
Czas synchronizacji z lampą błyskową 1/250 s
Elektroniczny pierwszy przebieg kurtyny Tak (włączanie/wyłączanie)
Stabilizator obrazu SteadyShot INSIDE Typ Dla fotografii: mechanizm przemieszczania przetwornika obrazu; dla filmów: elektroniczny
Efekt kompensacji Wydłużenie czasu otwarcia migawki o 2,5 ? 4,5 stopnia (zależnie od warunków wykonywania zdjęć i używanego obiektywu)
Lampa błyskowa Sterowanie ADI, przedbłysk TTL
Kompensacja lampy błyskowej ?3,0 EV (co 1/3 EV lub 1/2 EV)
Bracketing błysku Do wyboru krok co 0,3 / 0,5 / 0,7 / 2,0 / 3,0 EV, 3/5 klatek (2,0 EV, 3,0 EV: tylko 3 klatki)
Tryby pracy lampy błyskowej Wyłączona, automatyczna, błysk wypełniający, synchronizacja z drugim przebiegiem kurtyny, synchronizacja z długim czasem ekspozycji, osłabianie efektu czerwonych oczu (włączanie/wyłączanie), synchronizacja z krótkim czasem ekspozycji*3 , tryb bezprzewodowy*3
Zewnętrzna lampa błyskowa Lampa błyskowa do systemu Sony ? zgodna ze stopką Multi Interface; możliwość użycia adaptera stopki do podłączania lamp wyposażonych w stopkę z automatyczną blokadą
Zapis Tryby zapisu Zdjęcia pojedyncze, zdjęcia ciągłe (do wyboru duża/mała szybkość), samowyzwalacz (opóźnienie 10 s lub 2 s), bracketing: ciągły, bracketing: pojedynczy, bracketing balansu bieli, bracketing DRO
Szybkość (maksymalna, w przybliżeniu)*4 Tryb priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom: do wyboru maksymalnie ok. 10/8 kl./s
Zdjęcia seryjne: Hi:
Pełna klatka 35 mm: maksymalnie ok. 6 kl./s
APS-C: maksymalnie ok. 7 kl./s
Zdjęcia seryjne: Lo:
Pełna klatka 35 mm: maksymalnie ok. 2,5 kl./s
APS-C: maksymalnie ok. 2,5 kl./s
Liczba rejestrowanych klatek* (w przybliżeniu)*4*5 Przy korzystaniu z karty pamięci SD (zgodnej z UHS-I)
Zdjęcia seryjne (Hi): Extra FINE 15, FINE 24, STD 29, RAW 15, RAW+JPEG 12
Tryb priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom (8 kl./s): Extra FINE 20, FINE 28, STD 31, RAW 19, RAW+JPEG 18
Tryb priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom (10 kl./s): Extra FINE 20, FINE 26, STD 28

Przy korzystaniu z karty pamięci Memory Stick PRO-HG Duo
Zdjęcia seryjne (Hi): Extra FINE 14, FINE 18, STD 20, RAW 13, RAW+JPEG 11
Tryb priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom (8 kl./s): Extra FINE 17, FINE 20, STD 24, RAW 17, RAW+JPEG 16
Tryb priorytetu zdjęć seryjnych Tele-zoom (10 kl./s): Extra FINE 18, FINE 22, STD 24

Łącza Złącze komputerowe miniB, Hi-speed USB (USB2.0) (pamięć masowa (Multi LUN), MTP, zdalne sterowanie z komputera)
Złącze do synchronizacji Tak
Wyjście HD Minizłącze HDMI (typ C), BRAVIA Sync (menu link), PhotoTV HD
Stopka Multi Interface*6 Tak
Stopka akcesoriów z automatyczną blokadą Tak (z użyciem dostarczonego adaptera stopki)
Gniazdo mikrofonowe Tak (mini jack stereo 3,5 mm)
Gniazdo DC IN Tak
Przewodowe Tak
Gniazdo słuchawkowe Tak (mini jack stereo 3,5 mm)
Złącze uchwytu do zdjęć w układzie pionowym Tak
Obsługiwane systemy operacyjne (połączenie USB) Windows XP*7 SP3, Windows Vista*8 SP2, Windows 7 SP1,
Mac OS X (10.3 ? 10.8)
Dźwięk Mikrofon Wbudowany mikrofon stereo lub mikrofon ECM-ALST1 (z użyciem dostarczonego adaptera stopki) / ECM-CG50/XLR-K1M (sprzedawane oddzielnie)
Głośnik Wbudowany, monofoniczny, 8 ustawień głośności
Drukowanie Zgodność ze standardami Exif Print, Print Image Matching III, ustawienie DPOF
Kompensacja wad obiektywu Kompensacja wad obiektywu Winietowanie, aberracja chromatyczna, zniekształcenia
Zasilanie Akumulator Akumulator NP-FM500H
Fotografie Około 410 zdjęć (wizjer) / około 500 zdjęć (monitor LCD) (pomiar Camera & Imaging Products Association)
Filmy*9 Około 155 min przy korzystaniu z wizjera, około 155 min przy korzystaniu z monitora LCD*9
Zasilanie zewnętrzne Zasilacz sieciowy AC-PW10AM (sprzedawany oddzielnie)
Waga Z akumulatorem i kartą Memory Stick PRO Duo Około 812 g
Sam korpus Około 733 g
Wymiary (szer. × wys. × gł.) w mm, bez wystających elementów) Około 147 × 111,2 × 78,4 mm

 

 

*1 Oferta obiektywów współpracujących ze 102 polami wspomagającymi AF i trybem AF-D będzie początkowo ograniczona. Jej rozszerzenie jest planowane przez aktualizacje wewnętrznego oprogramowania korpusu.
*2 Kart Eye-Fi można używać tylko w kraju, w którym zostały nabyte. Użycie kart Eye-Fi musi odbywać się w zgodności z przepisami kraju, w którym zostały nabyte.
*3 Przy korzystaniu z kompatybilnej zewnętrznej lampy błyskowej
*4 Zależnie od warunków wykonywania zdjęć i używanych kart pamięci
*5 W trybie zdjęć ciągłych (Hi)
*6 Można instalować akcesoria Sony przeznaczone do stopki akcesoriów.
*7 Nie są obsługiwane wersje 64-bitowe ani Starter.
*8 Nie jest obsługiwana wersja Starter.
*9 Film w formacie AVCHD można nagrywać przez maksymalnie 29 minut, a film w formacie MP4 przez maksymalnie 29 minut lub do osiągnięcia objętości 2 GB.

 

Więcej informacji można uzyskać kontaktując się z

Piotr Papaj
email: Piotr.Papaj@eu.sony.com

 

 

Sony oferuje zintegrowany świat rozrywki łączący elektronikę użytkową, rozwiązania mobilne, muzyki, filmy, gry i Sony Entertainment Network, zajmując pozycję jednej z wiodących marek konsumenckich na świecie.

Sony jest producentem innowacyjnego sprzętu audio-wideo, przeznaczonego na rynek masowy i dla odbiorców profesjonalnych. Sony słynie ze swoich urządzeń audiowizualnych, takich jak telewizory LCD High DefinitionBRAVIA?, cyfrowe aparaty Cyber-shot?, kamery Handycam?, lustrzanki cyfrowe ??? (wym. alfa), Xperia? Tablet i odtwarzacze MP3 Walkman?, jak również z komputerów osobistych VAIO? i profesjonalnego sprzętu studyjnego HD3D.

Więcej informacji o Sony Europe można znaleźć pod adresem www.sony-europe.com. Więcej informacji o Sony Corporation: www.sony.net.

?Sony?, ?WALKMAN?, ?VAIO?, ?Cyber-shot?, ?Handycam?, ???, ?BRAVIA? i ?Xperia? są zastrzeżonymi znakami handlowymi lub znakami handlowymi Sony Corporation. Wszystkie inne znaki handlowe lub zastrzeżone znaki handlowe stanowią własność odpowiednich właścicieli.